"Pernahkah terfikir cara buat income online RM30 sebulan atau rm300 sebulan atau lebih RM3000 sebulan???"


Selamat Datang ke blog ini….

Alhamdulillah… Tuan2 yang dihormati… Sesungguhnya, Tuhan tak SMS kita tuan2, Dia juga tak call kita tuan2… malah Miss Call pun tidak tuan2.. tapi Tuhan mengerakkan HATI kita TUNJUK JALAN bagaimana untuk mengubah kehidupan kita…

Saat ini mungkin adalah saat yang ditentukan-NYA, saya sekadar ingin berkongsi maklumat tentang kaedah TERKINI menjana pendapatan LUMAYAN untuk menyelesaikan pelbagai masalah kewangan yang menjadi beban kepada sebilangan besar dari kita terutamanya semasa keadaan ekonomi yang tidak menentu kini…. Ya tuan2, duit mungkin BUKAN SEGALA2NYA tapi DUIT dapat menyelesaikan banyak MASALAH….

Lapangkan dada, tenangkan fikiran, luangkanlah sedikit masa BERHARGA tuan2 untuk melayari blog ini… diAKHIRNYA sekiranya tuan2 SELESA tuan2 buatlah keputusan… TIADA siapa yang dapat memaksa kita buat keputusan SELAIN dari diri kita sendiri….

BannerFans.com

Apa itu ZON SELESA???

Salam kepada semua.... selamat datang ke blog saya ini kepada semua termasuk tuan2 yang baru melayarinya.... blog ini secara dasarnya adalah untuk share pengalaman saya selama menyertai perniagaan ads4bucks.com.....

Hari ni saya nak kongsi pandangan berkenaan satu ilmu yang saya dapat daripada Sifu saya... berkenaan ZON SELESA.....

Selama ini saya ingat saya berada dalam zon selesa.... ya lah... saya seorang engineer dan lebih 10 tahun berkhidmat.... gaji alhamdulillah.... memang rasa selesa lah kan.... TAPI... sejauh mana sebenarnya kau rasa selesa, sifu saya tanya pada saya?

Ok la tuan.... cukup2 makan.... saya jawab....

Dapat Saving? Berapa kau bagi mak bapak kau sebulan? Isteri kau kerja?..... tanya sifu saya lagi, alamak lebih lah pulak sifu aku ni..... macam perli jer.... saya diam jer.... then sifu saya kata...

"aku sebenarnya rasa sedih hari ini.... bila kita tengok, seorang tua yang sudah berumur lepas pencen, galas senjata jaga bank yang bukan dia punya.... bank kena rompak, dia kena tembak, kesian mati dalam keadaan sia2.... Kenapa? sebab kita lah.... tak nak berubah... berpura-pura selesa dengan hidup.... nak bagi mak bapak RM200 sebulan pun susah.... Dah ada jalan untuk buat duit, tolak.... sombong.... maklumlah aku dah selesa... kalau lah dengan peluang yang ada kau buat betul2, bukan buat sorang2 dengan bantuan sifu2.... kau dapat rm20k sebulan.... boleh tak bagi bapak kau rm2k sebulan.... tak lah bapak kau jadi jaga bank gaji tak sampai rm1k tapi mengadai nyawa...."

insaf kejap aku tuan2.... betul jugak....

" kalau kau dah dapat income rm20k sebulan boleh tak kau bagi orang rumah kau rm3k sebulan... boleh tak? tentulah boleh.... takyah lah isteri kau pergi kerja... pagi2 dah bangun buat sarapan, siapkan anak ke sekolah.... kau takpelah, bangun lambat... lelaki lah katakan.... pastu kena pegi keje, kena marah dengan bos.... balik kena masak pulak,buat kerja rumah lagi.... tak kesian ke kat isteri kau.... tapi apa yang kau boleh buat, apa pilihan yang kau ada.... kawan baik ajak buat income rm20k sebulan... kutuk, kau ni... aku engineer, ada maruah... takde kelas lah nak buat benda2 macam ni..... lebih rela biarkan isteri bekerja....."

ehmm... bila sifu sebut pasal isteri ni aku...... ehmmm tak tahu lah.... tapi betul jugak tuan2... cuba kita tanya isteri kita.... kalau diberi PILIHAN antara kerjaya dan duduk rumah... dia lebih prefer duduk rumah, dengan syarat ada income lah... tuan2 tanya sekarang.... memanglah dia pilih kerjaya sebab duit tak cukup.... isteri pulak berkorban untuk keluarga....

itu saje lah untuk hari ni.... renung2kan...
BannerFans.com